DE MEDIA OVER OUTSIDEINSIDEOUT

NRC voorbeschouwing: ‘Wat doet het met je identiteit en belevingswereld als je leefomgeving plotseling tot vier muren beperkt wordt?’

NRC recensie:‘Met verschillende jongeren onderzocht DEGASTEN wat de consequenties kunnen zijn van de afstand die we nu al bijna twee jaar van elkaar houden. Onder de noemer Outsideinsideout zijn de resultaten deze week te zien in en om Frascati.’

Theaterkrant recensie: ‘Een ‘afhaalvoorstelling’, die zijn we nog niet eerder tegengekomen tussen alle creatieve alternatieven voor (half)dichte theaterdeuren. Theater DEGASTEN in Amsterdam heeft de primeur met het project Outsideinsideout, dat uit vier verschillende onderdelen bestaat.’

Beau: Dolf Jansen over DEGASTEN:

Bekijk hier het fragment ‘Toen Rutte zei: ‘nou jongens, wees eens een beetje creatief, zijn we geëxplodeerd! We hebben echt alle varianten geprobeerd, om maar te kunnen spelen. Zoals deze in Frascati DEGASTEN, een jongerentheatergroep uit Amsterdam, die maken een voorstelling die je kunt ophalen. Je krijgt een installatie van jonge acteurs over je heen, je krijgt een zine mee, een kussentje om op te zitten.”

DE MEDIA OVER DON’T PANIC I’M CRYING

Theaterkrant: ‘Intens bevrijdingsritueel in tien meter hoge kerk’

‘Een rituele reis door de duistere en verlichtende krochten van verlies, rouw, hysterie en een nieuw begin. Don’t Panic I’m Crying neemt je in deze bewogen tijd mee in een collectief, maar intiem verwerkingsproces, doorweven met eeuwenoude wereldgebruiken en nieuwe wonden.’

‘In deze intens bovenzinnelijke queeste smelten de slepende muziek, de harmonie tussen de acteurs en de sfeervolle scenografie en kostuums van Gerbrand Bos op een indrukwekkende manier samen. ‘

‘Makers Rutger Esajas en Elike Roovers dagen je uit om de gelaagde wereld van transitie te trotseren. De oneindige dimensie van beweging.’

De media over BABYFEVER

Circle & Stalls UK:  ‘It’s a beautiful sequence, hypnotic even’

Live Art Alive: ‘What is especially striking about this piece of theatre is the sense of buttons being pushed, boundaries being challenged and risks being taken.’

De media over BREKEN

Theaterkrant: ‘ BREKEN 3 voortdurend spannend. Een tafereel kan zomaar omslaan van verdriet en onbegrip naar woede en gevaar naar intimiteit

Het Parool: BREKEN 4 is droogkomisch en ontwapenend, een ontroerende en breekbare voorstelling, die zeker niet verveelt. Een mooi Oeroldebuut van DEGASTEN.’

Scènes: ‘Een soepele montage van afwisselende scènes, op een aangename soundtrack van DJ Love Supreme.’

De media over MY NAME BEFORE NAOMI

Het Parool: ‘Ik realiseerde me hier al snel dat veel mensen met wie ik sprak niet echt geloofden dat mensenhandel daadwerkelijk aan de hand is in Nederland. Velen ontkennen het, geloven niet dat zoiets in hun land gebeurt. Maar het gebeurt, want ik heb het zelf meegemaakt. Dat zette me aan tot het maken van deze voorstelling: het moet een eye-opener zijn voor hen die het niet weten of niet willen weten.’

Trouw: ‘Het schakelen tussen een koel-zakelijk en persoonlijk perspectief is een prachtige metafoor voor het menselijk drama dat is weggestopt in stenen gebouwen en procedures.’ ★★★★

Theaterkrant: ‘Krachtige vertelling over een menselijke tragedie’

Oneworld: ‘Het verhaal van Naomi is typerend voor het versnipperde hokjesdenken van het Nederlandse rechtssysteem.’

De media over WE THE PEOPLE

Theaterkrant: ‘Opwindende groepsdynamiek afgepeld tot stapvoets bewegen’ ★★★★☆

De media over AWAKE

TheaterkrantAngsten, verlangen en waanbeelden in de duisternis’  ★★★★☆

AT5 reportage over de gasten:


Wil je contact opnemen met DEGASTEN in verband met interviews, beeldmateriaal e.d. graag dan even mailen naar pr@theaterdegasten.nl